Transsibiřská magistrála na táboře Royal Rangers

IMG_1368Konečně se, tři týdny po skončení letošního tábora 18. Přední hlídky Royal Rangers ve Sloupu, dostávám k tomu, abych napsal krátké hodnocení ze svého pohledu.

Táborová hra se tentokrát jmenovala „Z Moskvy do Vladivostoku – Transsibiřskou magistrálou“. Jak název napovídá, putovali jsme obrazně po území bývalého Sovětského Ruska od západu na východ, a různými obdobími jeho historie od středověku až po současnost. Tábor trval jen 13 dnů, což je na můj vkus trochu málo, intenzivní zážitky nám vedoucím tak připravil hlavně počet 38 dětí v 5 kmenech. Podařilo vymyslet dobrý příběh (tady patří dík a uznání Juzinovi jakožto hlavnímu tvůrci a „šéfovi“ hry) a spojit klasické táborové hry s těmi úplně novými a poprvé použitými.

Klasické táborové hry, které s mírnými obměnami hrajeme každý rok, se opět líbily a zaujaly. Sem patří noční „plížící“ hry, úkolové hry na motivy „Klíčů od pevnosti Boyard“ a bitvy v terénu za použití papírových koulí a papírových „mečů“. Vyzkoušeli jsme i úplně nové modifikace her a aktivit a musím říct, že mě jejich úspěch překvapil. Z taktických her se hodně líbila „Ochrana V.I.P.“, tady jsme jen jako ochránci trochu podcenili množství útočníků, a terénní hra „Záchrana carského pokladu“, kde museli hráči kromě boje mezi jednotlivými týmy kalkulovat i s časem, dlouhou vzdáleností (hrálo se na více než 4 km čtverečních) a nebezpečím v podobě „tajné policie“. Děcka příjemně překvapila v náročné orientační hře „Útěk z gulagu“ – trasu o délce víc než 2,5 km ve velmi náročném terénu byly kmeny jen za pomoci buzoly schopny v časovém limitu 90 minut zvládnout (klobouk dolů, .gdb soubor pro navigace Garmin se postupovými stagemi je k dispozici ke stažení). Vyzkoušeli jsme i jednu modifikaci bojové hry „Boj o vlajku“, kterou jsme pojmenovali „Souboj o hlavy nepřátel Burjatů“. Náročnost spočívala v tom, že v reálném čase hrálo pět kmenů systémem všichni proti všem a v hodnocení, kdy o úspěchu, či neúspěchu rozhodoval stav „hlav“ v okamžiku ukončení hry (takže např. kmen, který ještě 9 minut před koncem jasně vedl, skončil poslední). Líbila se i matematická hra „Souboj s bankomaty“, kde bylo cílem hráčů uhodnout ztracený PIN k debetní kartě (super hra, Honzo!). Další velké a příjemné překvapení mi děcka připravily, když dokázaly zvládnout etapu „Most přes Amur“ a v krátkém časovém limitu v náročných podmínkách (horko, tvrdá půda) postavit za každý kmen jeden 10 metrů dlouhý „barmský“ most (skvělý nápad, Bublino!).

IMG_1312Táborové hře tak snad lze z mého pohledu vytknout jen místy nedotaženou přípravu etap, kdy bylo třeba improvizovat na místě (např. v etapě „Osvobození třetí armády“ s postavami vojáků), nepovedenou etapu „Loutková vláda v Čitě“, den naruby se prostě nepovedl (hlavně díky pozdnímu informování velitelů kmenů), a na můj vkus občasná přílišná měkkost a liknavost „šéfa“ hry (klidně příště přitlač, Juzine!).

Celému týmu určitě patří poděkování, pro mě to byl jeden z nejpohodovějších táborů, který jsem jako vedoucí zažil. Vylepšit by se tak dala jen chuť dotahovat úkoly do konce a osobní iniciativa především nejmladších členů týmu. Díky Bohu, byl to skvělý tábor! Fotky jsou v albu na Picase.

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s